Wednesday, December 10, 2008

cuti yg panjang...

4 Dec 2008

tdk punyer rase nk bercuti...
jam 5 pg..
bunda masuk ke bilik..
menggerakkan aku...bunda kate..
kak wien da sakit nak bersalin..
mate kelat..wahh..sgt mls nk bgun..
tp bgun gak..
sbb pk..anak2 kat rumah tggl tanpa papa dan mama

5.30 kami mulakan perjalanan..
singgah bentar membeli roti canai..
smpai dirumah..anak2 masih tidur..
rumah kosong..
sarapan..

aku dilanda sakit perut yg melampau dr malam nyer...
5 kali masuk tandas
akibat mkn nasi goreng yg sgt pedas..
hmmm..

pukol 8 pagi..
abg dy call bg tau..
baby da x de :(

bunda tersentap..
agak menggelabah..
aku jue..sbb x tau ape nk buat dulu..
utk menguruskan jenazah nnt..
bg tau org kg terus kah?
atau tggu nnt kah..
huhh..

alhamdulilah..
sume berjalan dgn baik..
aku hntar bunda ke hospital..
tggl kan die di situ..
dan aku terus membawa anak2 pulang ke kota tinggi..
hmmm..

sampai rumah..
org da ramai..hmmm..
tggu agak lame..
lepas zuhur br jenazah smpi di rumah..

saye x melihat arwah baby..
pegang jue tdk..
x tau nape..
aku takut aku nangiss..
hukk..



selepas jenazah dikebumikan..
hmmm..

baby lelaki..
ayah dan bunda kate..
bby sgt sempurna..
kulit sgt bersih...
gebu...x sgt kurus pon..
rambut die tersusun rapi..
seolah di sikat dan siap dipotong..

Tuhan sngt menyayangi die..
x mahu die hidup terus dlm dunia yg satu ini..

baby kekurangan oksigen dan bekalan makanan..
disebabkan uri berada jauh dr baby..
suppose uri harus dekat sentiase dgn baby..
seolah bantal busuknyer didalam perut..
harus bersame sntiase..

sudah ajal
:(

kak wien..masih di hospital..
bunda jue x smpat nk berjumpe..
kerna die masih di tahn didalm wad..


5 Dec 2008

aku masih cuti..
ohh...cuti lagik..
kak wien masih di hospital..
aku membawa bunda utk melawat..
sambil mengambil roses yg di order minggu lepas..
job harus dibuat jue..
walau keadaan masih suram..

keadaan kak wien sgt pucat..
badan jue kembang..
besar..
hmm..
diasingkan dari yg len..
kerna doc mau memberi perhatian lebeyh
hak...takut nnt org jeles
so..die dok lam bilik sorg2..ngeee



ni aryna...patut die da ade adik skang..
tp..x de rezki..
hmmm...

malam....kenduri tahlil malam kedue..
hmmm...

aku tdk boleyh tdo..
otak memikir arwah baby..
aku tetibe sedeyh
mau menangis..
rase die dekat dgn aku..

aku sedekah kan Al-Fatihah...
aku ckp...
mok de sayang baby..
walau x dapt jpe..
tetap sayang baby..

br mate boleyh lelap..
hmmm..

6 Dec 2008

awal pagi..get ready p pusara arwah baby
che muhamad ismail bin che rosdi







Al- Fatihah


pulang dr pusara..
dok mengadap kapkek..
kol 1 kene gerak p pasir gudang hantar..
hmmm

alhamdulillah sume ok..
hmmm..smpi umah agak ptg...
dok pk nk tolong kat rumah plak..
tuk kenduri tahlil hari ke 3
7.30 malam..
abg saye ajak p ganu..nk amik wife n ank die.
hmmm...

memule macam x nak..
sbb sgt penat..
pale da set nk kemas rumah esok..
tapi...

aku p jugakk...
ohh...

gerak kol 8.30 malam...
mate mengantuk..badan leteyh..
tp x mau tido..
nak gak tgk jln..
nak gak berjaga..teman kan abg ku..
hmm..

smpai kat felda keratong sy plak drive smpi muadzam..
ngeee..tu pon merantok
br kejap drive..isi myk then tukar ..
abg plak drive balik..
sampi la ke terengganu..
hmmm..



suasana di kawasan PAKA..
sangat cantik...byk lampu..hmm..suke

5km lagik nak smpi ke felda mengkawang..
kami terjumpe banjiiiirrrrrrrrrrr
ohhh...banjir yg sngt dalammmm..
huaaaaaaaaaaaa...
mase tu jam 4 pagi..
hukk..
dah la kene pusing jauh nak smpi...
kene pusing kemaman nak smpi kuala berang..
sat g da smpi jpe banjir..
aduh..
pale aku dok pk x kn aku nk tdo lam kete plak..
grrrr...ikhtiar cr jln len...
pusing balik lalu jln lain..
ohhhh..banjir jue....
da la byk lembu dan tahi2..
banjir sane sini plakk..
hukhukhukk...

cari jalan len..
sib bek ade..tp..die punyer jln mcm nk p genting la plakk..
nek bukit tinggi...turun bukit..
ohh..sgt takut..
dlm hutan plak tuh..
jln kecik..huhuhuhu...
sngt mencabar

5.30 pagi smpi umah akhirnyer huh..
tido teruss...

7 Dec 2008



ini ade lah budak yg mengganggu tdo aku hr tuh..
aku br berniat nk bgn lmbat sikit..
sbb smpi umah kol 5.30pagi..
tp die pepagi da sibuk kacau...
mokkk de... mok dee...
sib bek die kecik..
layaannn..terus x leyh tdo...bangun dan mandi..hmm

jam 12.30 tengah hari..
bergerak pulang ke JB plak..
hmmm..
tempat bnjir malam td da surut airnyer..
jd x perlu nek genting highland kuala berang
hakk..



singgah mkn tengah hari..hmm..kat KLCC ganu
hak


sepanjang jalan hujan sgt lebat..
smpi kat segamat br hujan berhenti...hmmm..
alhamdulillah..selamat smpi..



lebat kan??
grrrr...dr ganu smpi segamat..
sepanjang jalan hujann..huhhh...patut la pntai timur bnjir..
hakkk...



smpi kota tinggi jam 8.30 malam..
ngeeeee...balik2 terus mkn BBQ
hakk..lapa beb ..ngeee



oh..oh...sedap2.mkn ngan sik goreng..
yummyy...



ni suasane dapo..
dok masuk lauk tuk raye sok
ngeee..kat depan dok mkn BBQ
hehehe

8 Dec 2008

macam x raye..
sebab hujan sgt lebat..
sy bgun lambat
ngeeee..

hr ni dok cat bilik..huhh..sgt leteyh..
pastu kemas2 pape yg patut
bunda dgn yg len p melawat kak wien kat spital..
still x leyh kuar..
buah pinggang..jantung n hati got problem..
hmmmm..sian die..
darah jue kurang..
muke pucat jek hr tuh..
hmm..

malam sy deco bilik sesikit..
ngeeee....


9 Dec 2008

saye x kije lagik..
hehehehe..
dok wat fruit tart...
my jiran tingin nak rase..
so wat kan lahh..
hmmm





hehehe..somel x?
hakk..
songkok sgt besar
kakakaka


ok..tamat cerite cuti yg pnjang..
sekian :)


2 comments:

ILHAM ASYIQ said...

takziah :(

p ganu, patut la x leh wat kapkek aku. hukhuk

nAnacOmey said...

mm..thanks ranum..
hmmm...sowi la..next time mybe :)