Sunday, December 19, 2010

ayus kahwin...

5 dec 2010....
ayus kahwin..
tarikh yg samae...cume tahun ygberlainan..
aku dan en.suami bersanding di perak..
ngeeee...
setahun sudah berlalu...
terase cepat plakk..

balik johor 3 dec petang..
amik half day..
en.suami cuti..so tengah hari..kuar opis
langsung pulang..
sebelum tu..kene kasi perut en.suami kenyang dulu..
kalau dok...payohhh....
:P

makan nasi ayam di Anjung..
middle of komplek D dan E..
sebelah jek sbnrnyer...klu jln kaki bp minit jek smpi..
tp oleh kerana naik kereta...
terpaksa la melalui round bord yg besar bapok tu...

bdk2 kucing kn tinggl dlm kete..
kasiann...sebab kene marh.
akibat ...memekak dlm kete..
bdk2 kucing mmg sgt takut dgn en.suami..

habis mkn langsung mulekan perjalanan...
sepruh perjalanan...tukar driver..
en.suami merantuk..
dari air keruh smpi ke yong peng aku bawa....
pastu en.suami sambung..
tu pon die bkn tido..
tido2 ayam jekk..
aku tau..ikikiki...
rase x selamat kot aku bawa..
ngehhh :P
80kn/j jek bawa..bkn laju pongg..
penangan kene saman hr tu..smpi la ni x penh smpi 100km/j k..
:P

sampai rumah ibu kol 6 sengah kot..
smpi2 jek sambung buat hntaran ayus..
x de idea katenyer..
satu hntaran pon x buat lg..
brg sume da de..
tnggal deco jekk..
hmmm..

kire bergerak la jugak hntaran die tu
hasil dr kerjatangan ku
cewahh...

pagi 4 dec ibu suh p pasar bandar tenggara..
amik ayam sume..beli ape2 la yg patut..
siap2 p...balik rumah org rewang da ramai...
hmmm...malu2 kucing sbb mereka menegur perut ku..
ngeeeeeee....

x lame pulang dr pasar..
ratod n hamidah dtg..
ngeeee
suke bangettt...
thx dear..sudi dtg...
lame x jpe ratod n amid..
rase nk terkeluar airmate ni saat bersalam dgn mereka..
tp berjaya ditahan
hikhik

petang..amik kak wien kat pasir gudng...
hmm...pukol 7 sengah kot smpi....
pastu siap2 amik tok kadi plak..
kesian en.suami...
tq sayang...

ayus nikah kat tokkadi tu..
peranten lelaki sgt nebes ok..
membuatkan sume org risau..
grrrr...
en.suami....mmg amik peluang gelakkan..
mentang2 la die da lepass..
kemain lagik die..
saje wat org tu lg nebes..
selamat peranten baru,,sudah jadi isteri ya kamu...
muga dengan ikatan ini
kamu berdua bisa mengharungi
onak duri cabaran berumah tangga berdue dgn hati yang cekal..
amin..

habis majlis nikah..
batrisyia kepenatan..
dan aku cube utk tido
atas nasihat ibunda..
en.suami keluar..hantar tok kadi ke rumah
dan p pasang penunjuk jaln bersama
sepupu2 aku..

x tau kenape..
perut aku kekejangan..
hukhuk..
langsung bangun
itu pon payah nk bejalan akibat isya mengeraskan dirinyer..
dan memaksa agar aku terus duduk..
die x kasi aku berdiri..
hukhukk..

untuk pertame kalinyer aku rase mcm ni..
penat sungguh gaknyer isya..
sory isya...

5 dec...pepagi lagik sudah bangun
bersiap2 menyambut tetamu
hari ni aku x byk buat kije..
takut jd mcm mlm smlm..

some of gmbr di hari persandingan

pulang ke KL 7hb..
kunun 6hb nak p Dangan Bay..berdating2..
tp x jadi sebab.....hujannn...
en.suami juge penat..akibat..
tolong2 kemas rumah kenduri hr tu...
sian die...


No comments: