Friday, October 31, 2008

Allah sayang aku..

hari ini 31 oktober...
esok sudah November..
hmm..makanyer aku harus
menyibukkan diri utk persiapan hari itu..
hmm...mengikut tarikh hari ini..
3 kali ahad lagik..untuk aku betol2 sedia
membuat persiapan..

hmm..baru aku faham kenape org2 selalu kate..
time2 mcm ni akn byk dugaan yg muncul..
hmm..kpd kawn2 yg blum ade ikatan ini..makanya
bersedia untuk menerima ini..ngee..

dugaan pertama aku sudah terlerai..
sudah tdk perlu difikirkan...
insyaAllah x ade lg dugaan seperti itu lagik..

dugaan kedue..masih lagi tetap teguh begitu..
hampir sepurnama..tetap begitu..
dan aku..sdh penat untuk memikirkannyer..
pasti...ia akn kembali seperti biase..
aku tiada hati lagi untuk beralah..puas sudahh...hmmm

kejam kah?
kurang ajarkah?
ego kah?
sombong kah?
x mengenang budikah?

Tuhan saja yg tahu...
aku redha Tuhan jika ini kau berikan
untuk aku hadapi disaat2 hari yg akn dtg itu..

hmm..dugaan ketiga...
datang tanpa diduge..huaaa...
disaat2 cik wang diperlukan..
di saat ini jua BF aku sakit..
(bukan enbf saya..tp BF saye)
mgkin sdh hampir 3 tahun die bersame ku...
disaat ini jue die mahukan belaian lebh sikit
wahhh...tp kenape x lepas hari itu??
kenape di saat ini??
hukk..
tiada pilihan..harus jue aku melaburkan cik wang
kepada BF ku itu..hmm..

dugaan ke empat..
aku x dpt lagi seseorg yg sudi mencantikkan aku di hari itu
yer..pak cik ku punya bridal..
tp di tarikh hari itu..schedule nyer sgt penuh..
bkn slh die bkn slh sesape..
tp ini dugaan Tuhan..

ape harus aku buat?
cr org lain?mungkin...
tp harus dilihat cik wang bagaimana kondisinyaa..
hmmm...

cantikkan diri sndiri saje buleyh?
tunang jek..hmmm..
:(

pastinyer aku mau yg terbaik utk hr itu
walau ia hy sekadar hr itu..
hmm..
Tuhan...tolong aku..berikan aku jalan..
permudahkan semua urusan ku..
amin..

tau x?
Tuhan sgt menyayangi aku...
dulu..aku pernah minta dr Die berikan aku
seseorng yg bisa menyayangi aku...
yg bisa ku jadikan teman..
bisa membimbing aku ke jalan Nya..
(aku x kate seseorng itu sgt2 baik dan sempurna..
kerna tiada manusia yg sempurna di bumi Tuhan..
tp die sgt sempurna di mate aku..)

Tuhan bg seseorng itu kepda aku..
alhamdulillah..

aku pernah minta Tuhan kekal kan hubungan
aku dgn seseorng yg diberikan kpd aku itu
aku minta agar die menjadi suami ku..
aku minta dibukakan pintu hati kedua ibu bapa
seseorng itu agar menerima aku..
agar merestui hubungan kami..

Tuhan berikan sume itu
alhamdulillah

dan kini aku dan seseorng itu akan
menjalinkan satu ikatan fasa ke 2
dan insyaAllah jika dgn izin Tuhan .....
akan kami ke fasa ke 3 tahun 2009
insyaAllah..amin..

dan..

aku pernah meminta Tuhan agar
murah kan rezeki aku..
alhamdulillah..
Tuhan murah kan rezeki aku..
dgn wujudnya cupcakesnyamnyam..

utk pengetahuan kamu kwn2..
aku x prnah buat kek..
aku x pnh amik tahu pasl kek..
idea dan minat nk buat kapkek berpunca dari..
aku mengorder kapkek dr MARVELCAKES (kl)
untuk hari ulang tahun seseorng itu..

dr saat itu..aku menyuarakan keinginanku pd seseorng itu..
die sngt mmberikan galakan..
malah...modal nya jue diberikan skali..

alhamdulillah..
die sangat menyokong dgn ape yg mahu aku buat..
dan hingga kini..sokongan nyer tetap teguh begitu..

Alhamdulillah...
syukur kerna Allah amat menyayangi aku..
cume kekadang aku lupe Dia..
manusia lalai..
maaf kan aku Tuhan..

Allahu Akbar Allahu Akbar..





No comments: