Monday, September 14, 2009

kisah 11, 12 dan 13 sept

11 sept

aku mc..
akibat sakit x bleyh pose..
kebetulan nak bw ibu ke hospital..
batuk yg hampir 2 bulan x berhenti..
hmm...smpi hospital agak lambat..
kene plak hari jumaat..
so...ibu kn dtg balik hari isnin(14 sept) dan jumaat(18 sept)..
hmmm..

isnin terpakse ibu plg sndiri..
p bleyh saing ayah..
balik kn balik sndiri..
hmm..cian ibu..da la jauh spital ngan bus stand..
haih...pelik la dorang ni..nape la x buat bus stop dpn spital tuh..
huhh..

then..hari jumaat tuh (11 sept)
skali aku buat HIV test..
da alang2 ade kat spital..buat la skali..
ngeeee..

" saya nak buat HIV test..."
"sorang je ke?"
"yer..saye sorang jek..."
"awk nikah bile? "
"28 nov..."
"oo..ok..boleyh2..."

(hmmm...ade mase tertentu ke br leyh buat HIV test :P)

"awk lengkapkan borang HIV dan isi kad ni..."
aku pon isi la..da siap...bg kad yg die suh isi..
"borang ngan sampul nyer maneeeee......"
(dgn nada sore yg mls nk layan)
adeyhh...
bleyh x klu minta..
"minta borang HIV dgn envelop skali cik..."
kan sedap jek tinge dgr..
haihh..

tunggu gilirann...
dah tu..masuk bilik...ddk...
tunggu cik nurse dan en.nurse borak2..
bc paper sume...

baru die cucuk jari aku..
hmmm..

"ok..tunggu luar yer..jangan ddk jauh2 sgt...
nnt sy panggil"

"baik ~ "

hmm..x lame ddk..
"mardiana...."

die letak envelop kat dlm kotak yg ade sblh pintu masuk
bilik tuh..
hmmm..
pastu aku mcm blur2..
cm tu je ke..

masuk bilik tu lagik..
"cik...sy amik je la yer borang ni..x de pape lg kan.."
cik nurse hanya menggelengkan kepale..
hmm..ok..

tapi aku x tau ape result..
grrrr...bedebaq jugakk
walau da tau ape jawapannyer..
hmmm..

akhirnyer aku bkk la envelop tuh..
then tgk isi dlm tu..
hehehe..kompem la negatif kan :p
hmm..so...settle satu hal..

hehehehe

jari tgh itu tlh dicucuk..ngeee...
agak bisa dr hr tu..
(hari tu kn cucuk gok...cek drh sempena kes malaria..x bisa..
mgkin sbb cik lelaki yg tlg cucuk kan..yg ni cik pempuan..kasar.. :P)

(merajuk dgn en.amir...die pon majuk ngan aku..)

12 sept

no sms..no call..
2 hari daaa..hmmmm...
majuk lagik..
hati sgt keras..
langsung x nk lmbut..
dedue mcm tuh ..
punca dr hal yg sgt remeh..
so far..ni lah satu2nyer dugaan antara aku dan tunang..
yg mmg sgt2 mencabar..
walau pon punca die hal yg kecil..
mmg sgt2...
terlintas jue utk aku tangguh kan kahwin
smpi ke tahap itu..
gile..

setan x de..
nmpk sgt emosi sgt2 menguasai diri ketika itu..
huhh..

pepagi sbtu..aku siapkan kapkek..
langsung ke SIK smntare tunggu ayus balik kije..
amik die then hntar kapkek..

b4 p SIK..
aku bli top up..
sbb nk sms en.tunang..
3 kali try..die kate x sah no tuh..
try suh k.wien..
pon x bleyh..
give up..

dpt duit kapkek..
beli top up lagik..br bleyh
then ayus plak try key in no top up yg x sah tu
bleyh..
huhhh..

sj nak cr pasal..
hmmm

masih merajukk..
dan bile saat mase nk ok..
en.tunang kate..
"syg..u tau kan i ade job september ni...
u tau x tarikh die bile.."
"x tau.."
"26 & 27 sept.."
(terdiam..dan mls nk ckp pape....)

the date kami da plan...
en.tng akn turun JB.. 25-29 sept tuk settlekan pape yg patut..
huhhhhh...
sgt sedeyhhh :(
hukk...mmg sgt2 laaaaa...
mcm2 la aku pk nih..

huk :(
no mood..sume bnde x best aku nk buat
hmm

13 sept

miss himm..
pk2 balik..smpi bile nk mcm ni..
i call himm...
sesi meluah perasaan yg x puas hati :p
settle akhirnyerr
hmmm

memasing emo...

tp betol la org kate..
dlm ms bertunang ni
pasti ade dugaan dan sbb nk menghancurkan..
walau pon atas sebb yg remeh..

huhh..
alhamdulillah.sume ok..
dgn ape yg berlaku..
pasti nyer ade sesuatu yg aku dan die pelajari..
untuk mengenal hati dan diri masing2
:)

hari tu..kami beli couple tee :D
bleyh thn laa..agak kagum dgn si bdk yg buat tshirt ni
tere giler die buat 3D..animasi..gempak..
dan aku hy beli tshirt :P

ni gmbr printing bhgian belakang baju..
yg dpn sy x amik plak :P
t kami pakai kami amik gmbr..
kekekek...
tp x tau bile nk pakai nyer..
hmmm

baju raye en.tunang..
pepel...wahh..suke laa..
fav color die..
ngeeee..

x plan..tp dsebabkan aku ade kain pasang yg blm di jahit..
then malas nk cari bj raye len..
kainn itu aku jd kan bj raye..
dan akhirnyer...en.tng pon kene la kale pepel gok
heheehhehe..
layannnn...

kain pasang disebelah itu adelah bj raye aku..
x potong gik pon and x tau nk wat bj ape..
kebaye ke..kurung moden ke..
hmmm..x tau :P

ok daaa..selamat hari rayaa...
tahun ni rase sgt bahang nak raye..
x mcm taun lepas..
dnt know why :P



No comments: