Thursday, January 8, 2009

macam mana??


hai kengkawann..
aku mau tanya..bagaimana..
nak menghadapi situasi..
andai keluarga insan yg kamu cinta sdh mnjadi keluarga mu jue..

andai..insan yg kamu cintai itu..
lebih mementingkan kepentingan keluarge die..dr keluarge mu..
dlm segala hal..keluarge nyer didahulu kan..
dan kerap keluarge kamu harus mengalah...
mcm mana yer??

aku yakin hal ini berlaku..
dan andai..ini berlaku pade aku..
ape yg harus aku buat?
merajuk kah?
bergaduh kah?
diam dirikah?
berbincang??
hmm..

tp kenapa yer?
kenape...hmmm..kasihan keluarge aku andai terjadi
hal seperti ini..
nak return balik??dah kawin..x leyh nak return..
harus terime..harus redha?
mcm tuh?

aku tahu..klu kes ini terjadi pd pempuan la kan..
tanggungjawab si suami pd ibu nyer harus pertame dan isteriadalah yg kedue..
aku sgt phm itu..kerna bunda mmg diletak diatas skali..
tp..aku x rs ibu2 tergamak nak biarkan ank die lebh pntingkan die..
smpi isteri dan keluarge nyer terabai..
dipinggirkan..x dipentingkan..
klu ade pon ibu2 mcm tuh...sikit la kot bilangannyer..
hmm..sume ni pd kebijaksanaan si suami tu la kan..
nk mnjaga hati due insan..

ok...serius ..
aku sgt takut dgn hal ini..
mau sj lari..rs x mahu kahwin juge ade..
aku takut hal ni berlaku..
sgt takut..


macam mana??
tolong..pd kawn2 yg sdh kahwin..
tolong bg nasihat pd aku..

No comments: