Saturday, January 3, 2009

x punyer rase..hmm



mmm..
hr sbtu..sy kene kije..
last week pon kije..
last weeksblm tuh ganti.sbb sbtu sblmnyer aku tukar ngan herda..
grrr...jd nyer 2 mggu berturut kene kerja..
adoi..huaa..
mls giler nk bangun pg td..
tp gagah kan jue..
sbb pk..Gm x dok hr ni..
ku pk bleyh poya2...
tp..wlu pon berpoya (x wat kije)
aku dilande rs keboringan yg melampau..
tahap maxima cam tuh..
x tau ler nape..
late ly x bape nk hepy..
cube jue hepy..
cr bende yg leyh hepi kan aku..
tp tetap jue..
hati x nak senyum lebar2 yg smpi ke telinge..
hmm..

nape?

aku pon x tau..
mungkin tau..tp...x nk la pk sgt..
biar lahh..huh..

hmmm..pg td aku cr ape tau x?
ngeee..
check list tuk kawin..
hua huaa..
mcm da nk kawin sgt plak kan..
neway...aku x tau bile aku kawin..
insyaAllah tahun ni..
tahun ni??
mcm cpt la plak..grr..
hmm..tp x tau la bilenyer..

tp rs2 cpt sgt ke aku cr checklist?
hehehe..x kot..kan..
skurang2 nyer aku punyer mase utk merancang yg terbaik
utk majlis aku tu nnt..
smpat membajet wang yg x seberape ini
utk mndaptkan majlis yg bisa memuaskan hati aku..
ngeee..

en.tunang x kisah dgn perancangan..
baik utk aku baik utk die..
ehehhe..
tp ape plan pon sy harus merujuk pd die jue...
ngeee..

aku mau ia simple..
sgt2 simple..hmm..
aku x nk ade malam berinai kawan..
bleyh x klu ckp itu slh satu dr simple yg aku ckpkan..
hehehe..

potong kek jue x mau tukar2 baju..
pakai je bj sanding?
buleyh kan?
penat la salin2 baju..
pastu suh org tunggu tuk kite tukar baju..
sian diorng lame tunggu nak mkn kek
hehehehehe

bunda agak berubah muka bile aku kate x moh ade
mlm berinai..ngeee..
nape aku x nk ek..
sbb..mcm penat laa..
sbb sok nyer da makan besar..
lagi ramai kwn2 yg hadir nk banding mlm berinai tuh..
takut aku sgt pnt mlm tuh..
siang nyer aku x de mud nak senyum...
hmm..

g pon..merenjis dan menepung tawar jue buleyh wat time sandingkan..
x la time sanding tuh schedule nmpk kosong..
penuh sikit xtvt..selain dr amik2 gmbar..ngee..
then..mlm berinai bese siap agak lewat mlm..
hmm..sian plak org2 kg..kene balik mlm2..
keluarge en.tng jue..
hmm..

oo..mau x check list tuh..
aku amik dr blog org..
ngeee..ok la kot tuk di buat rujukan kpd kawn2 aku
yg nak kawin tuh
hikk..


ni tuk wat bajet..ngee
pepandai la pk ape lg yg patut ltk lg dlm list ni..hmm

BIL

PERKARA

BAJET (RM)

1

Yuran kursus pra perkahwinan


2

Cincin tunang


3

Cincin kahwin


4

Barang kemas


5

Wang mas kahwin


6

Wang upah kadi


7

Kad jemputan kahwin


8

Setem untuk pos kad jemputan


9

Wang hantaran


10

Sirih junjung


11

Kain ela


12

Baju kurung


13

Telekung & Sejadah


14

Senaskah Al - Quran


15

Beg tangan


16

Kasut


17

Jam tangan


18

Set penjagaan badan


19

Set alat solek


20

Kek


21

Buah-buahan


22

Coklat


23

Potpurri


24

Gubahan barang hantaran termasuk upah


25

Hiasan bilik tidur


26

Pelamin


27

Bunga telur


28

Bunga pahar


29

Gambar & upah jurugambar


30

Sewa kanopy termasuk alas meja dan upah pekerja


31

Set meja pengantin termasuk alas meja dan bunga


32

Set makan beradap


33

Penanggah


34

Katering


35

Upah kumpulan kompang


36

Upah DJ


37

Kos perjalanan rombongan pergi dan balik


38

Kos tempat penginapan


39

Cenderahati untuk saudara dan sahabat


40

Upah juruandam




Checklist Kahwin

1. Kursus Kahwin
2. Daftar Kahwin kat Pej Agama, submit semua document/borang
3. Kad Jemputan
a. Stem, envelope etc
b. Senarai Jemputan
4. Booking Dewan (kalau buat kat dewan book 4 bulan b4 kenduri dan bayar deposit)
5. Booking Tempat Nikah (kalau kat masjid)
6. Nikah
a. Catering (kalau nikah tak sama hari sanding)
b. Kanopi (sewa)
c. Baju Nikah
d. Mak Andam/Tukang mekap...
e. Pakai Inai... nak lukis2 pi kat kedai
f. Mas Kahwin
g. Duit Hantaran
h. Bayar Jurunikah
i. Barang Kemas batal air sembahyang
j. Barang2 Gubah hantaran, sewa dulang hantaran, tema warna, sewa bantal nikah,
k. Ole-Ole untuk tetamu yang datang masa nikah
l. Hantaran (Perempuan)
- Kain, Cincin, Sirih Junjung, Telekung/sejadah, Manisan/kek, Coklat, Tuala, Bunga Rampai, Kasut, Handbag, Al-Quran, Buah, Minyak Wangi, Make-up, etc.
m. Hantaran (Lelaki)
- Baju Kemeja/Tie, Wallet, Tali Pinggang, Toilletries, Kasut, Baju Melayu, Jam, Sejadah, Songkok, Tuala, Sirih Junjung, Bunga Rampai, Pulut Kuning, Kek, Coklat, Buah, etc.
7. Sanding
a. Catering hari sanding
b. Pelamin
c. Main Table
d. Baju Sanding
e. Cameraman
- Video / gambar
f. Emcee – kalau buat kat dewan
g. Tukang Baca Doa
h. Group Marhaban
i. Kompang
j. Transportation (untuk ke rumah perempuan / lelaki)
k. Muzik
- Sewa audio system
l. Mak Andam / Tukang Mekap
m. Baju Malam Berinai
n. Kek Kahwin 10 tingkat (kalah siti nurhaliza)
o. Baju Potong Kek
p. Bunga Pahar kat pelamin
q. Alat2 Merenjis
- Bunga rampai untuk letak dalam bekas merenjis
r. Bantal kecik kat pelamin dan kipas untuk pengapit pegang
s. Bunga Manggar
t. Bunga Telur / berkat untuk tetamu
- Jangan lupa beli telur dan rebus
u. Ole-Ole untuk Tetamu Main Table

hehehee..
aku da buat da sesikit..
yg mn aku x pasti biar je la dulu..
ngeee..
skurang2nyer aku da tau ape yg aku harus buat dr saat ini

cari duit dgn lbh rajin dan kerap da cr sebanyak yg mungkinn..
huaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..

muga Tuhan murah kan rezki aku..
amin..




No comments: