Monday, June 29, 2009

26 - 30 June 2009

26 June 2009
aku gerak ke KL jam 6.30 ptg mcm tu..
jalan sgt jem nk smpi larkin..huh..
tp sib bek abg ade kontek member die..
book satu tiket tuk aku..
ngee..so smpi terus amik tiket and naik bas..

sebona ehh...aku x dpt single seat...tp sj jek naik bas tgk ade satu single seat
kosong..jadinyer aku pon dok la disitu..hehhe..
pastu org yg sepatutnyer dok kat kusi tu...x naik lagi..
sbb die naik dr skudai..
so...da nk smpi skudai tu...aku wat2 tido..
kekeke..jahat ke?
hik..

akhirnyer die dok pat aku laa.
then tgh2 jalan tu..
die nk dok single seat yg dekat ngan driver..
sat g...en driver x kasi..
akhirnyer dgn rs bengang die pon membebel..
org len dok x ikut nombor pon..
hik..sian die..
hmm..

ok...habis cite pasal single seat..
bas ni benti kat yong peng k..
aku x suke bas bnti yong peng..
sbb kedai mejoriti cina..
hmm..tp sib bek kali ni aku ade nmpk kedai melayu
jual kebab la..and bebola ikan..
juga yg seangkatan dgnnyer..
p toilet sat laa..t br makan2..
pewot pon lapa..br balik kije x mkn pape..
then kat larkin pn x smpat beli pape..

then..aku beli la bebola sayo ngan jejari ketam
tetibe perasaan tamak berleluase..
kak nk bege daging juge yer..
terus buat tuh..
ok ...sat g...akk bg bil..amik ko jajan.
jejari ketam rm3
bebola ikan rm3
bege x special rm4
makan jek tu da rm10 nokk..
air aku beli air kotak jekk..
tu pon rm1.80
jumlah nyer rm 11.80
huh..nasib la badan
haihhh..
sampi hentian serdang dlmkol 11.15..
en.amir sy hamik..
bas ekon sgt sejuk
aku mcm nak mati
kusi plak x best
sakit pale aku..
grrrr...mencikkk..

sampi rumah rest sat then tidoooooooooo...

27 June 2009
xtvt p nilai 3
ok..my 1st time p..
kedai mmg byk la jual brg2 kahwin..
klu kat jb tu...ala2 mcm kat air hitam..
mmg byk laa..kedai kain juga bykk
kapet..cadar..
huhh..

on the way ke nilai 3..ngee..

byk gak masuk kedai..
da 2,3 kedai masuk..
terjpe plak PISB
ade gak PISB ni kat nilai..
ingt kat air itam jek ade..
aku dgn yakin masuk laa..
kompem la cr jualan sm ngan air itam
sbb hr tu aku bli brg kat PISB air itamm..
diskaun leyh thn besh gakk..
suppose kn baya rm20+
aku just bayar rm10+ jekk..ngeee..

mensebey alas dulang..ngeee.. rm6.50/pc..huhuhu

mejoriti diskaun 30%..hmmm..bleyh laaa

then masuk la disitu..pusing2..
ekceli..x de plan nk bli ape la..
x mgharap sgt la pape di nilai
just sj nak jalan tgk2..
en.amir sy plan nk beli brg2 kat padang besar..
turun nilai just sj nk sebey..
sat g..boronggggg..
paper bag ngan bunge telor..
hehehe..

hasil nyer..hmmm..
service sgt baik di sini...aku nk tolak troli pon
dorang x kasi..sbb dorang nak tolakkan..bagus kan?


ok sgt jeles ngan bunge telor die..
huaa..
x pe2...bunge telor hasil kerja tgn aku juge ok gakk..
cm nyer isnyer simple.. :P
harus berbangge dgn diri sndiri..
yer..
hmm.

then..aku masuk kedai2 tuh..
dok cek hrge reben.kekeke.
di nasihatkan pd kwn2 ku..
klu u ols nak gn reben dlm kuantiti yg agak byk..
sebaiknyer korang beli di SSF
siyes murah dan menjimatkan..
akk x tipu dek non..
cnth : reben satin 1/2 inci
kat kedai mejoriti aku jpe die jual rm2.50/roll
paling murah yg aku jpe pon rm1.10/roll
tp..kat SSF ko leyh dpt rm0.90/roll
hmm.bandingkan..
lg jimat klu korang beli satu bundle (10 roll) br rm8.20)
renung2kan.. :D

ok berbalik pd cerite di nilai..
habis borong..
x de wat pe daa..
en.amir sy da x moh masuk2 kedai len..
sbb takut kedai len leyh dpt hrge mrh lg..kekeke..
tp sy masuk jue laa..
so far..hrge bih kurng then
bunge telor die pon..
x nmpk ade kat kedai len..
hmm..
:p

settle xtvt di nilai..
so blk KL awal..
jd nyer aku mncadangkan agar kami ke jalan TAR..
dgn alasan..nk sebey ken bj peranten..

on the way pulang ke KL dr nilai 3

:P

p kl naik tren..letak kete kat bandar tasik selatan
ngee..cian en.amir..memandu ..penat.. :p
hehehehe


kami..ngeee..


1st cari kedai yg kwn aku dok ckp die beli kain kat situ selalu..
hmmm..da jpe..
saje la masuk..
ade la sorng manusia ni melayan..
ty la nk ape..
so akk bg tau la nk cr kain tutttt..
pastu..die ckp la..ade tapi mahal laa..
ok..mahal..x pe laaa..bg la aku tgk kan..
ngehh...die tunjuk la..
sik la ckp kain tu mahal..
ye la..mmg la aku tau kain tu mahal..
x pyh la nk ckp byk kali..
aku tau pe mmg kain tu mahal..
adeyhh..
then aku ckp la my designer slalu beli kain kat sini..
so..esok sy dtg dgn die..
biase bp harge awk bg tuk designer ehh..
ade la dlm rm200 kurng..
tuk satu meter...
huoo okk...
sok sy dtg k..
oo..ok..sok akk dtg ngan designer akk ehh..
sape nm designer akk..
nizam.
oo...nizam..
ngehh...
(belagak jue ade designer...sbb ko pk aku mcm x mmpu
jek beli kain tuh..elo...agak2 laaa..)
mm..tp nizam tu bkn designer aku ok
just my frenz..
aku cm mnta tlg die jek
just ty kedai mn yg die slalu p...
tu jekk..

so...kuar dr kedai tuh..
aku merayap la kekedai len..
ok..2,3 pat la masukk..
hmm..

last..akk masuk Gulatis..
ngeee..ade sorng mamat dok layan kami..
ok gak la..die sgt rajin amik kain itu dan
match2 kan..
alhamdulillah aku dtg time tu..
time happy hour..
bmkne..dorng bg hrge ken murh dr hrge asal..
da bg diskaun bg lagik hrge hapy hour..
hmmm...
ok nok..
hrge aku beli tuk 2.5 meter tu..
sm ngan harge satu meter kain tu klu x
hmm..melingkup akk bayar wet baju jekk..
lom kain lining gik..
chiffon jue..ngee..
so da puas hati dgn kain tu..kami pun pulang laaa..
ngeee

28 June 2009
ok...tarikh ni kami mghabiskan mase seharin kat sogo shj..
mase berlalu sgt pantas..tau2 sdh ptg..huhh..
pilihan agak byk..hrge jue bleyh laaa.
agak mahal..
pape pon..alhamdulillah..sume mash dlm bajet..
but..ade la satu due brg yg terlbh bajet..
tp x pe..sbb ade jue brg len aku bajet lbh..
so...yg lbh tu leyh cover tuk brg yg terover bajet..
ngeeee..

dalam byk2 tmpat beli brg..
sgt berminat dgn satu kedai ni..
crabtree & evelyn..
btl ke aku eja ni..
mcm betol :P
ok...die mcm ni..
(nk beli brg kn la rjin usha kan)
cm bese la..dorng da wat kan set2 for female and male..
then..klu korang beli brg die lbh dr rm200+ kot t die tolak
rm100..so korng just bayar rm100+
then klu korang beli rm400+ t die tolak rm220
so just bayar the balance..
then..siap dpt free lagi 3 brg..
x cukup ngan tu...
ade plak free gift travel bag
(bag ini sesuai tuk pmpuan je yer..
tp klu laki nk pakai pon ok..x de halnyer)
pendek kate,,aku sgt suke ngan kedai tu..
pelayan die pon sgt bagus n so friendly..
oh..yes...ade juge voucer..sile wat kad sogo..
sgt best...leyh dpt vocer byk2.
ngeeee...
hari ni mmg sgt2 memenatkan
smpi aku...x punye perasaan nk memilih..
nmpk then terus beli..
dan akhirnyer aku tgk ape yg aku pilih
cm sgt simple jekk..
mcm ape ntahh..
hehehe..atau mgkin aku mmg begitu..
simple sdh cukup...
:p

then...hari ni balik agak awl smpi ke rumah..
sgt2 penat...rilek kejap..then...listing brg2 yg da beli..
list harge...
over bajet ke x..
bagi2 kan brg..
hmm..then brg jue sdh di pack..
selase balik tinggl angkat jek...
ngeee..
hope sume ok.
amin..insyaAllah..

hehehe...en.amir lom siap wat kire2..kekeke..
sy da siap..hikk


siyes nmpaknyer..ngehhh..

hasil2 hutann..
hohhh...plastik jek bykk...
brg x byk mn pong..
ngehh


29 June 2009
ok..hari ni ke kajang pulak..
kol 11 br gerak dr KL..
hmm...en.amir kene dtg opis tuk settlekan kerjaan..
dan sy dok dlm surau diam2.
hehehe..kunun nk on9
skali x de line lak..
hampeh..

settle keje..langsung ke kajang..
lunch terus ke kedai tersebut..
ngehh...order kad kahwin la kawan..
ngeee..maybe lan 8 da siap..
hmm..yer..agak awlkan siap..
aku bajet die siapkan lmbat
sbb mn2 pon suh order 3 bulan sblm.
ngeee..
tp ok laa...awl...
t dpt en.amir kene pos ke saye..
pos jue nk amik mase..
sbb die bkn selalu free
x tau bile ms die nk pos kan..
so..kasi mase lbh sikit tuk die
dpt kan ms yg sesuai..

then..after pos to me..
aku plak nk mengejas kad tuh..
ade kerja sikit yg harus aku lakukan
pd kad tuh..
hmm..
so...utk proses mengejas itu jue perlukan mase..
plg cepat pon lan 9 siap sume..
insyaAllah la..
then..shud post ke en.amir lak..tuk bahagian die..
hmmm...pon amik mase gok..
hihihihih..
kire ok la awl siap pon..
da x ssh2 n pening2 pale nk settlekan hal2 len lgik kan..
hmm..

balik dr kajang x wat pe laa..
just lepak king..
makan sate..
xtvt wajib..
en.amir rajin blanje sy mkn sate..
hehehee..syg die..
ngeee..

then balik la..mlm ni lepak dirumah sahaje..
penat 2 hari yg lepas msh lg bersisa..
sgt2 penat ok..
huhhh...

30 June 2009
pulang ke kota tinggi..
huhh..
i need rest...waaaaa...
rabu kene kje..tensi lagik..
hukhukhukkk..

pepagi en.amir suh siap..
sbb nk tolong akk ipar die..
kete meragam akibat btry kete yg rosak..
jd nyer kami ke tmpat kejadian..
ngeee..

sdh settle sume..
ke mid valley plak.. :P
tgk wayang
transformer
oo..best..sy suke2..
ngee..
robot2 itu sgt somel..
ngehhh..

pas tgk wayang terus cr tiket kat pudu..
thenn..x lm dok situ terus naik bas dan pulangg
oo..yea...meninggalkan die
hukk..x pe..
insyaAllah awl lan 8 jpe lagik..
en.amir akn turun jb lak..
membawa kad jemputan kami..
hikk :D

ok..sekian utk cerite 4 hari 4 malam
hilang sedikit bebanan..
hal2 len lak kn buat..
hmm..baju nikah ngan sanding lak mau fokus..
huhuhuhu..

ok daa



No comments: