Friday, June 12, 2009

dugaan


x bleyh lari manusia dr dugaan..
hidup pasti ade bnde yg x terduga muncul..
ngeee..aku?? sudah pasti..
kerap jue..
mmm..

last nite..sgt2 byk job..ikut plan dan schedule yg drancang..
aku x punyer masalh nk settle kan..
cume nyer...x kusangke...dikale ini jue kesengalan..kesakitan
yg pasti dtg tiap bulan datang tanpa diundang (buat ms ni la..
disaat aku sdg bz)

tau la yer..klu die dtg...
nk buat kje agak terbatas sedikit..
sbb sibuk nk layan die...ngehhh..

suppose mlm smlm p bndr kota n kulai
nk anta kapkek..
disebabkan kesengalan itu..
aku mnta tlg abg aku anta kann..sib bek la die baik hati..
sgt2 baik hati laa..
bg la upah rm50
(tp die plgkan rm15)
kekkekee..

then smntare kapkek dhntar aku gagahkan jue diri ini
mmbuat kapke2 yg len..
hmpir jam 2 jue br tido..
tu pon ayus ngan ibu ade tlg
klu x?
kol bape aku nk tdo..
dgn keadaan diri yg x bp nk stabil
ngeeee

thanks alot to them,
sgt byk tolong aku..
hmm..

for last job tuk mlm td..
cis tat..
aku da x thn
mau tdo..
pesan dgn ayus tuk tggu cistat then simpan
so ok la..tdo la aku dgn lenanyerr..

pg td..dok nk amik gmbr..
dgn terperanjat melihat cistat aku yg da ter over bake..
grrrr...dgn perasaan hmpa dan kecewa...
aku amik keputusan..
tuk buat lg mlm ni
then sok hntar kat tuan punyer..
ngee..aku da bg tau die da td ms pas kapkek..
g pon...sok aku mmg ade nk anta kek kat pasir gudang..
so sok singgh la kejap..
hmm..lega... (sib bek client yg ni x melenting)

then...untuk job hr ni yg aku hntar..
suppose ikut plan..aku just pas sume brg client aku ni
pd kak wien..sbb rmh die dekat ngan sik..then
ingt nyer suh client amik kat situ jekk..
tp..oleh kerana malang yg dtg tdk berbau..
smlm..abg ipar kak wien tlh
plg ke rahmatullah..
jd nyer kat sik x de org..
pak su lak..x sure bile nyer die free nk
layan kek aku..nk pas lagik..
so..x moh la ssh kan die..
aku plan.....nk gerak dr rmh kol 7 pagi..
dgn hrpan smpi Pg kol 8
sms tuann punye brg
x berjawab..
dan akhirnyer udah kol 7.30..
aku masih di rmh
blom gerak..
kompem la smpi Pg lambat dn opis jue lmbat..

think ... thinkk.. thinkk..

aku call client aku tu..
mnta die dtg amik kat Giant ..sib bek die ok..
die soh bakal tng die dtg amik..
ngee..sib bek la nak..
hmm..

tp...aku da nk smpi giant..
bakal tng client aku tuh..lom nk smpi gik..
aku terus call client aku gik satu..
suh die tunggu kat permas (tmpt perjanjian)
patutnyer anta time lunch
tp aku pk..dgn keadaan aku yg x bp nk betol..
silap2 x smpt nk mkn..
then pns la plak tgh hari..
jd nyer hntar la pg tu gok..
time nk p..aku sgt la terperanjat
betape jem nyer dr permas nk ke jhr jaya..
OMG..kompem la aku smpi opis lmbat..
dan bakal tng client aku yg td tu kompem tnggu lame..
grr...

tp...nasib agak baik..
aku smpi permas..my client da ade tunggu..
so..x yah buang ms nk tunggu lelame..
then otw blk jhr jaya..
jln yg td nyer jem..
clear ok...

so selamat la kek2 itu dhntar dgn tuannyer
masuk opis smstinyer lmbat..
hmpir jam 9 pagi
ngee..

then..alhamdulillah laa..
sume da settle..
mlm ni kene ganti cistat yg overbake tuh..
then..prepare kek n kapkek tuk
esk nyer job..
hmm..hope sume ok..

amin..

cepat la habis mggu ni..
aku mau rehat
penat sgt...nk wat bunge stokin plakk...
ngeeee :D




No comments: