Thursday, August 27, 2009

DENGGI ..


21/08/09.
akak aku da start x sedap badan..
p klinik panel
cek...doc kate biase jek..
minta mc x bagi..
die membebel..

22/08/09
still demam..makin teruk jue..
x p klinik..

23/08/09
demam teruk x larat nak pose..
balik rumah ibu..

24/08/09
x p klinik gak..
balik pasir gudang

25/08/09
die p kije...dgn muke yg x bermaye..
(da bp hr cuti kan..dgn x de mc kije la jugak)
tgh hari die p klinik panel lg satu..
then p HSI..
dekat HSI amik darah..
dr jam 12 tengah hari - 10.30 malam
keputusan darah x dapat..

siap amik test 2 kali...sebab result yg pertame tuh
hilang..
bleyh plak hilangg..
hampehh..

sebab lame sgt tunggu..
dgn bdn x sihat..
akk aku balik rumah..
TANPA tahu keputusan darah die..

malam tu aku bawa Que ke spital kota tinggi..
doc cek..demam panas katenyer..
x dpt nk amik darah sbb mlm makmal tutup..
badan die sgt panas
agak merisaukannn..

26/08/09
abang nak pinjam kete...
nak bw wife die wat check up..
then aku mnta die bw ibu ngan Que skali..
tuk cek darah...

then ibu call.
Que dmm denggi kene tahan wad..
hohh...tersentap dan lagik skali risau..
rase x saba nak ptg...
nk p tgk..
hmmm..

da ptg sikit..
ibu call..bg tau kak wien pon denggi gak..
tgh masuk air dlm badn..
tp x kene thn...
die masukkan air dulu..
then hari khamis dtg spital lg..
tgk bacaan darah balik..
klu turun bacaan..die kene tahan wad..

petang dlm 6.30 mcm tu...aku smpi kat spital
tgk Que tgh syok tido..
wahh..kemain gik..
tgk tgn da kn cucuk...masuk air..
cian diee...

syoknyer die tidoo..
da nak balik aku kacau die tido
nak suh bangun :P
akhirnyer bangun..kekekekeke..

pastu tgn x reti diam..
tgn yg kene cucuk tu sat g..kluar darah..
air da habis kan..
tersenggol sikit kluar darahh..
kikikiki..cuak gak Que tgk darah keluar..
aku panggil cik nurse suh betolkan..
amik air baru..
siap standby satu botol lagik...
means 3 botol kn masuk air..
wahhh...

cik nurse ckp..
slagi dmm x ok..die x moh mkn..x moh minumm
kelagi tu la kne masuk air..
huhh..ayokkk...

cian kat ibu juge..
ibu x bape sihat
batuk2.
kene tunggu Que kat wad..
nak wat cano..
mak die pon sakit..
bapk die lak kn jg ank yg len2..
haihh..dugaan di bulan puasa..



No comments: