Tuesday, October 27, 2009

agak capek..


sudah 3 hari di perak..
agak capek...
banyak gak bende dah diuruskan sepanjang ade kat sini..
hari sabtu hari tu...settle kan hal bridal..
akk bridal dtg rumah..
tgk tmpat tuk pelamin...meja makan dan bilik tido..
so far sume da ok..
cume yg x settle lagi..baju..

kami tukar kale baju...
b4 ni da decide amik kale ijau..
tetibe rase nk tukar plak jd kale putih..
so.....konon hari sbtu tu...nak p la cari baju..
sbb ms memule dtg tu...tgk banyak gak koleksi baju putih
yang akk tu ade..
tp...hari tu dtg..x tau p mane baju putih die yg byk2 tuh...
ngeeee....ade yg kat dobi..ade yg pade pengantin..
memacam laaaa..
tp ade gak la try2 yg mane ade..

tu yang akk tu nak dtg rmh pagi ni..
nk bawa beberape baju yg mane x de kat bridal mase aku dtg hari tu..
nak tunjuk..kot ade yg aku bekenan,..
so far aku ok dengan baju bari yg die tgh buat tuh..
lebih kurang dgn baju yg aku try...
yang penting die baru..
sbb baju yg aku try tu..agak da lame..
ngeeeeee...

x tau la kot aku bekenan dgn baju yg die bawa pagi ni..
hehehhe..layannnn...

malam sbtu tu...ayah en.amir ajak p kampung die..
di Tikam Batu , Kedah..
wahh...penat akk jalan..dr perak ke Penang pastu Kedah..
cewahhh...mcm jauhnyer..walhal ala2...sebelah kg jekk..
ngehh...
so..pergi la kami ke tikam batu...
terase la plak tarikh kahwin tu da nk dekat..
sebb ayah dan ibu en.amir da mule sibuk edarkan kad kahwin..
hehehehe...cume belah family aku ni...lom start lagikk..
sat2 lagi kot..

smpi rmh agak da lewat..
aku sgt la merantokkk....oo..yerr...b4 smpi kat tikam batu tu..
kami p makan mee goreng sotong
air teh limauu..
so special ok teh limau die..
gune limau yg dijerukkan dgn asam boi..
sgt la sedap air itu..
aku suke..
mee goreng juge sedapp...cume...bese laaa..
agak pedasss...mmg gangguan la klu pedas tuh...
x habis laa..rugi...
tp sotong nyer habiss..
kekekkekeke...

ari ahad pg x de wat pe sgt..
rilek2..sambil p tangkap ikan puyu belakang rumahh...
tukar kolam :P
sesambil bergadoh dgn angsa yg suke nk sondol org..
adeyhh...kecoh angsa itu...
da siap2 tangkap ikan puyu...bfast then p keluar ke
pekan parit buntar..
cari barang2 tuk hntaran..

then...teman my MIL cari baju tuk family..
nak pakai time majlis..
:D
kale ijau...santek.. :)

settle..p kedai emas plak..
cari gelang tuk batal air sembahyang..
hmm
emas kuning..as request fr en.amir..
x moh bg sy emas putih lagik :(
x po laa..
next time sy bli sndiri :D
hmmm...
da settle...pulanggg...

petang nyer en.amir,saya, MIL and FIL p home stay yg mereka
sewakan tuk my family ms dtg perak kang..
rumah agak besar..selesa :)
rs berterima kasih banget sbb sediakan rmh tuk family sy..
:)

then...MIl ckp...lepas majlis kat JB..
aku ngan en.amir kene balik Perak together..
erkk...bukan en.amir balik sorang ke Perak?
and me will come with my family?
hehehehe..x buat keputusan lagik..
sebab..aku ckp ngan ibu pasl ni..tp ibu mcm x bg..
nak jugak aku p same ngan family kami :)
x pe..tgk la mcm mn kang..

MIL ckp nak mnta tlg uruskan hal2 kat Perak plak..
mmm..tgk la mcm mn kang..
hati ibu ku harus di jaga juge.. :)
hmm..

Malam...p makan char kuew teow..
sgt byk udang wooo...
balik...kami buat kerja membahagikan kad jemputan..ngeee..

dan isnin...
aku balik Jb..
plan nk balik kol 8 pagi..
tp..terpakse di tangguh sbb..
en.amir kene p settlekan hal canopy..
and me..kene tunggu akk bridal..
sbb die nk propose baju tuk sanding..
aku x decide g kan..
akhirnyer...bekenan juge pd bj itu..
ms p bridal tu..x de plak bj tuh..ni die bawa..santekk
suke2..ngeeeee..terus kompem..

settle hal baju..canopy jue..
da nk siap2..dtg plak cik2 canopy..
dtg ukur tanah la sume..
pastu bncang psl decoration laa..
pape laaa..
settle..
siap2 terus pulang..

4.30 smpi KL..
dpt tiket ke Masai jam 7 malam..
ngeeee..
sepanjang jalan..TIDO
penat sgt2..
ngehh..



No comments: