Saturday, October 3, 2009

legaaa


semalam aku p pejabat agama kota tinggi..
untuk hntar borang nikah dan intervw skali...
p dgn ibu :)

khamis malam..
agak kelam kabut...sbb saksi borang aku x cari lagi
ic dan tandatangan dorang pon aku x mnta gik..

dgn itu...minta bantuan ibu dan ayah..
p la rmh jiran aku memalam..
ngehhhh...
(depa beraya skali :P)

hmmm..sorang saksi da siap ade salinan fotostate..
sorang gik x dok..
bw balik ic...ori lagik.
huhuhuhu...

pastu...klua la cr kedai fotostate..
ttp la pulakkk...

hmmm...pale mule bengang..
grrr....pastu dok pk2..
mnta tlg ratod la fotostate kan esok..
b4 p pejabat agama singgh sat opis die..
yeaaa...gud ideaaa...

pasal surat akuan bujang plakk..
aku da buat da siap2 hr tu
kunun tnggl dptkan cop n sign pengurus felda..
sat gi ibu kate..

x bleyh gn yg tu...
kene gune surat dr Felda..
hoo..ye ke...
serabut balik pale..

nak x nak...pepagi jumaat tu...
aku ngan ibu p pejabat felda tuk dpt kan surat akuan bujang tuh..
sib bek laaa x lame sgt...
bkn pe..aku dok pk hr jumaat kann..
takut cik imam..cik intervw cik kadi bz..
hmmm..

da siap surat akuan bujang...
langsung ke kota...
p opis tatod..
siap bleyh sesat lagik..
hampeh toll..
kengkunun tau opisnyer kat mn
sat g...hamikkk....tp x la jauh sgt..ngeee..

da settle fotostate p la pejabat agama..
start dug dag dug dag..
grrrr...

p tingkat 3 di bangunan sultan iskandar kota tinggi..
di situ la pejabat agama kota tinggi yer adik2..
ngeeeeee..

sampai jek aku ty cik kaunter pertanyaan..

"assalammualaikum...sy nak hntar borang nikah.. :)"
"w'salam...letakkan borang di bakul depan tu yer..."
"baik...terima kasih "

da letak...aku x tau nk wat pe..
x tau ape prosedur...
rupe kene la tunggu cik tu panggill..
duduk x lama sgt...smpat gak la tgk cite katun..
agak ramai org anta borang nikah..
sume bw pasangan..adeyhh...nasib la badan :D
hmm..x pe..

name kene panggill..
cik tu kompem kan sume doc dan salinan...
pastu cop sane cop sini..

"minta rm30 yer.."
"oo..baik..." (x tau pon kene bayar rm30)
sempena bayar duit buku keluarga sakinah dan borang2..
hmm..no problm laaa..

"ok..cik bleyh masuk ke dalam yer..utk intrvw.."
"ok.."

hmm..masuk dlm...ustaz lelaki yg intrvw aku...
"sape name.."
" bg tau la name.."
"nama pasangan.."
:aku bg tau la jugakk"
"awk keje dimane?"
"johor jaye.."
"pasangan awk ni?johor jugak?"
"oo..x...die keje di KL"
"oo...jauh tu...mcm mn bleyh kenal?"
"aku senyum jekk...:P"
"kenal mase belajar eh?"
(bersungguh bnr cik ni nk tau)
"x laa..sy kenal di internet.."
"oo..kenal di internet..ok :)"

ok..huhuhuhu..
ade 6 soklan tajuk besar..dan soalan kecik
dlm satu tajukk k..

tajuk besar nyer:
1/ mengucap 2 kalimah syahadah..
2/Baca AlFatihah
3/Baca doa Qunut
4/Munakahat
5/Toharoh
6/Tanggungjawab isteri/suami..

(ini mungkin ade di JB je kot...utk bride to be kat jb..sile amik tahu tajuk ini yer)

tiap satu tajuk besar die ade ty gak soalan kecik..
yg berkaitan..
hmm..
so far ok..alhamdulillah..
dpt mnjawab dgn jayenyerr
:)

settle....anta sume borang balik dlm bakul yg sm td... :P
sat g cik tu kumpol2 kan doc...
wat itu ini..

"ok...ini no tepon jurunikah awk nnt..
telefon die..
ty borang ni nk die pgg atau awk yg pegang dulu.."

"yer..baiklah..."
langsung pulanggg...

otw...ibu call jurunikah...
ckp nk anta borang..
then jurunikah ajak jpe..then kami pon berjumpe..
ngeee..bg borang sume..
amik detail pape yg patut..
dan alhamdulillah
hajat nak nikah lepas zuhur 28hb nov nnt insyaAllah tercapai..
:)

so..itu la kisahnyer..
legaaaaaaaaaaaaa...ngeeeee


No comments: